Funderingar

Good habit tracker

Något som funkar för mig är good habit trackers. Jag har gjort dem i något år i min bullet journal. Jag gillar att saker är mätbart och det finns en liten tävlings och organisations djävul i mig. Nu behöver jag göra en förändring i livet och vill använda mig av den metoden. Men jag har aldrig mer än en hand ledig så allt med penna och papper går bort.

Jag hittade en app som jag kan göra samma sak med. Saknar pennan och att det är en stunds tystnad att fylla i men det får funka för nu. Mina mål för maj är:

  • Mobilfritid – konstant mål
  • inget shoppande på nätet – surfar runt för mycket och försöker köpa mig sysselsättning och glädje, det går inte.
  • Dricka vatten
  • Läsa 15 min – prioritera det för att det går mig att må bra
  • Promenad eller träning dagligen
  • Fika mindre – mitt blodsocker är lite bananas men det blir inte bättre av att jag fikar. Jag är också en sådan som fikar när jag känner mig ensam, vilket jag gör mycket just nu.
  • Skriva ner tre tacksamhets saker varje dag

Nej hörni, nu kör vi ett litet mini valborg ikväll med svärfamilj och sedan är det maj imorgon. Ljuvligt bara det!

0

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.