Barn & gravid,  Funderingar

Min kropp – 2 veckor efter förlossningen

Alltså jag och min kropp är på så olika ställen. Min hjärna säger att kroppen är ”fit for fight” men min kropp protesterar. Att ta det lugnt är inte min största styrka så på de här två veckorna som gått sedan förlossningen har jag hunnit med en del dumheter. Så här mår jag fysiskt:

Mina magmuskler är så svaga. Min hållning suger pga detta och min rygg är öm. Jag får hela tiden tänka på att sträcka på mig och andas djupt.

Jag tog en power Walk en vecka efter förlossningen och drog sönder ett muskelfäste långt ned i magen mot höften. Ja, power walken var en jättedum idé och jag har fått lida för det. Ibland har det gjort så ont att jag legat dubbelvikt, det lixom hugger. Hur man blir bra? Vilar…

Jag blev sydd efter förlossningen och känner av stygnen när jag fiser. att bajsa går fint men fisarna gör ont. Fattar ingenting!

Mina kläder känns för stora. Jeansen passar igen så jag är troligen lite mindre än innan graviditeten men mjukare. Både bröst och mage är degiga och hänger mer än någonsin. Försöker att bara vara där. I min kropp. Den behöver inte prestera något mer.

Mitt underliv är inte ömt. Det läker fint och slemhinnorna känns torra ibland. Men är inte påverkad direkt. Superskönt så klart!

Att inte vara gravid är det bästa som hänt mig!

Så här mådde jag första halvan av graviditeten och så här mådde jag andra halvan.

+1

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.